Türkiye geçtiğimiz yıl oyun sektöründe adeta atılım yaptı. StartupCentrum’un yayınladığı rapora göre, 2021 yılında 54 yerli oyun girişimi 266 milyon yatırım aldı. Oyun sektörüne yapılan yatırımlar son 1 yılda 20 kat artarak dikkat çekici bir ivme yakaladı. Ülkemiz gençlerinin oyun oynayan taraftan ‘oyun oynatan’ tarafa geçmesi için yapılan çalışmalar ise hızla sürüyor. Bu çalışmalardan birisi de Milli Teknoloji Hamlesi hedefiyle yola çıkan Bilişim Vadisi’nde gerçekleştiriliyor. Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Merkezi’nde (DIGIAGE) düzenlenen oyun kampları her yıl yüzlerce genci sektörün önde gelen yatırımcılarıyla buluşturuyor.

TEMELDE OYUN VAR

DIGIAGE’in düzenlediği üçüncü kamp olan kış kampı dün sona ererken, biz de hem oyun sektörünün Türkiye için önemini konuşmak hem de oyun kamplarındaki gençlerin çalışmalarını görmek üzere Bilişim Vadisi Genel Müdürü A. Serdar İbrahimcioğlu ile Bilişim Vadisi’nin Kocaeli merkez kampüsünde bir araya geldik. İbrahimcioğlu sözlerine Bilişim Vadisi’nin Türkiye’nin en büyük tematik teknoparkı olduğunu ve bu temada yer aldığını söyleyerek başladı. “Vadi’nin çalışmalarında 3 temel dikay alan var. Birincisi mobilite, ikincisi oyun, üçüncüsü tasarım ve bunların tamamını kapsayan yazılım” diyen İbrahimcioğlu oyun pazarının giderek büyüdüğünü belirterek en başından beri bu alana yöneldiklerini söyledi.

PAZAR ÇOK BÜYÜK

Türk gençlerinin oyun ve yazılım alanında çok yetenekli olduğunu vurgulayan İbrahimcioğlu, “Bugün Türkiye’deki oyuncularla oyun yapabilir, içerikler üretebilir ve bu içerikleri satabiliriz. Yazılım ihracatımızı arttırabiliriz. Bu kapsamda, oyun sektörüne girdik ve kamplara başladık. Dünyada oyun pazarı 150 milyar doların üzerinde. Pastanın yarısını ABD ve Çin alıyor. Biz ise şu anda 1 milyar dolar büyüklükteyiz. Bunu büyütecek gücümüz var. Çünkü, Türkiye içerik konusunda çok zengin bir ülke ve hayal gücümüz var. Bilişim Vadisi olarak bu 1 milyar doları 10 milyar dolar yapma hedefiyle çalışıyoruz. DIGIAGE kamplarıyla bunun önünü açıyoruz. Oyunu burdan kuruyoruz. İnanıyorum ki, 5 yıl içerisinde Türkiye yazılım ihracatında çok önemli bir noktaya gelecek ve oyun sektöründe bu rakamlara rahatlıkla ulaşabileceğiz” diye konuştu.

5 MİLYON DOLAR YATIRIM SAĞLADI

Oyun kamplarının istihdam sağlama, yatırım alma ve şirket kurma noktasında gençlerin önünü açtığını da vurgulayan İbrahimcioğlu, sözlerini şöyle devam etti: “Oyun ciddiye alınacak bir iştir, öyle şakaya gelmez. Hem gençlere hitap eden hem de ihracat potansiyeli çok yüksek bir alan. Biz, 2019 yılında Doğu Marmara Kalkınma Ajansı destekleriyle oyun tasarımları için bilgiyasar laboratuvarı kurarak başladık. Ancak, konu laboratuvar kurmak değil, bu kapasiteyi doğru kullanmaktı. Oyun sektörüne yönelik hedeflerimiz doğrultusunda 2019 yılında ilk kampımızı yaptık. İlk kamp için 6000 başvuru aldık, 300 gençle kampı başlattık. Gençlerin iştahı bizi daha da motive etti. Oyun kamplarıyla 10 bin gence ulaştık. Son iki kampa katılan girişimcilerimiz 5 milyon dolar yatırım aldı. Bununla beraber, 50 girişim firması çıkarttık. Yani, gençler kamplara katıldı ve sonradan kendi girişimlerini kurdular. Hatta bunlardan 2 tanesi ABD’ye giderek uluslararası alana açıldı.”